Logo

Over Inspiratiesessie Platformen en nieuwe business modellen

Inspiratiesessie Platformen en nieuwe business modellen

Hoe kun je platformen inzetten als succesvol nieuw business model? Laat je inspireren door de cases van Vandenbron en KRO-NCRV!

Platformen en nieuwe business modellen lijken hand in hand te gaan. Platformen verbinden mensen en markten en stellen deelnemers in staat samen te werken of zaken te doen.
Door nieuwe technologieën kunnen platformen snel opschalen in omvang en bereik en bevorderen succesvolle innovaties. Hoe kunnen gevestigde organisaties gebruik maken van platformen?

We zoomen dieper in op het ontstaan, de werkwijze en de succesfactoren. Welke mogelijkheden bieden platformen? Wat kunnen we leren van best practices? Welke problemen zijn er en hoe kunnen we deze oplossen? Wat is de toekomstverwachting voor platformen en traditionele business modellen?

Ed Peelen verzorgt de wetenschappelijke introductie en vertelt het achtergrondverhaal over het succes van platformen als nieuw business model. Hij schetst de voor- en nadelen, de succesfactoren en de rol van de klant.

Na de introductie maken we kennis met twee zeer diverse cases:

1. Vandebron
Je energie rechtstreeks van een energiebron kopen; waarom kan dat eigenlijk niet?
Dat vroegen de oprichters van Vandebron zich begin 2013 af. Ze gingen op zoek naar een alternatief voor de logge traditionele energiemarkt en kwamen met het antwoord: een energiemarktplaats.
Een marktplaats waar lokale energiebronnen (boeren en bedrijven) een platform hebben om zelf hun energie direct te verkopen aan de consument. En met succes. Inmiddels voorziet Vandebron ruim 100.000 huishoudens direct van energie van 96 (lokale) energiebronnen. Tijdens deze inspiratiesessie neemt Aart van Veller oprichter en CCO van Vandebron je mee in de totstandkoming van het platform. De ups en downs en de mogelijkheden voor de toekomst.

2. KRO-NCRV
KRO-NCRV zijn verhalenvertellers pur sang. Maar hoe houd je je als publiek mediabedrijf staande in een tijdsperk waar massaal overgestapt wordt op alternatieve manieren van TV-kijken. Op welke wijze bereik je de jonge generatie zonder je reguliere kijkerspubliek te verliezen en hoe blijf je interessant? Jekke Mink, innovatiecoördinator bij KRO-NCRV vertelt op welke wijze zij innoveren en nieuwe modellen ontwikkelen om de huidige kijkerdoelgroep geboeid te houden en nieuwe doelgroepen te bereiken.

Kortom een inspirerende avond waar je ideeën mee kan nemen hoe platformen in jouw organisatie tot succes kunnen leiden.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding gaat u ermee akkoord dat u tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht u binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kunt u een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft uw bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is uw eerste bezoek aan een event kosteloos. 
Het kosteloos kennismaken geldt niet voor bedrijven die technische oplossingen of dienstverlening rondom CRM en Klantgericht Ondernemen aanbieden.