Wat de consument over klantgerichte organisaties zegt - 22 februari 2016 *extra event*
Wij professionals praten over ‘klantgerichtheid’. Maar wat verstaat de klant daaronder? Op welke momenten ziet, voelt en ervaart de klant het verschil in klantgerichtheid? We gaan het ze vragen!
Maandag 22 februari 2016 organiseren we een extra event In het mekka van de consument: de Huishoudbeurs in RAI Amsterdam. Alle doelgroepen uit alle lagen van de bevolking zijn aanwezig. Rijk, oud, jong, uit Eelde en uit Middelburg. Niet onbelangrijk, de bezoekers geven gemiddeld op een dag 98 euro uit…
We hebben alle faciliteiten om optimaal klantinzichten op te doen. We gaan observeren in de hallen, ontmoeten standhouders en gaan natuurlijk met de bezoekers, de consument zelf, gericht in gesprek.
In groepsverband gaan we aan de slag om specifieke inzichten op te doen rond ‘klantbeleving’. Deze inzichten vertalen we vervolgen weer door naar de strategie van onze eigen business. Wij zullen branche overstijgende groepen formeren om vanuit verschillende referentiekaders (meer) waardevolle en niet voor de hand liggende inzichten te verkrijgen.
De dag zal worden ingeleid door een presentatie van prof. dr. Paul Iske, hoogleraar open innovatie bij Universiteit van Maastricht. Paul zal ons vertellen over de next generation customer en waarom je als bedrijf de klant NIET meer centraal moet stellen. De vraag is hoe je je organisatie dan WEL op een klantgerichte manier moet organiseren.
De bijeenkomst wordt gefaciliteerd door TrueTalk, een organisatie die is gespecialiseerd in het faciliteren in ontmoetingen tussen bedrijven en hun klanten. We gebruiken methodieken uit marktonderzoek en change management en marketing.
Wat levert het u op?
- Doorleefde kennis over de beleving van ‘klantgerichtheid’, door de bril van de consument.
- Inzicht in de wijze waarop de klant nu echt kijkt naar klantbeleving.
- Kennis van klantgerichtheidsprogramma’s van andere leden van PVKO
Mede mogelijk gemaakt door: