Logo

Over Inspiration Winnaars van klantgerichte awards - 14 januari 2016

Inspiration Winnaars van klantgerichte awards - 14 januari 2016

Laat je inspireren door de succesverhalen van de winnaars van 2015!

Sanoma SBS: Geld verdienen met big data!

In november heeft Sanoma SBS voor haar Big Data programma de DDMA Customer Data Award 2015 gewonnen. De award is een waardering voor de succesvolle wijze waarop Sanoma klantgegevens inzet om producten te verbeteren en content en marketing te personaliseren. Het laat zien dat data niet over nulletjes en eentjes gaat, maar over mensen. Mensen zitten niet continu te wachten op advertenties, dus het is de kunst om relevant te zijn. De enige manier waarop je dat kan doen, is door data-driven te werken. Sanoma combineert het surfgedrag van mensen in hun netwerk van meer dan 60 merken met onder meer abonnementsgegevens van hun tijdschriften, GPS-data en interesseprofielen en tonen gebruikers op basis daarvan gepersonaliseerde artikelen, productsuggesties en marketing acties. Na een test bij vtwonen wordt deze aanpak uitgerold over alle merken van Sanoma SBS. Ze zagen namelijk niet alleen de aantallen kliks stijgen, maar ook de omzet groeien.
Laat je inspireren door Ewout Vis over de aanpak van Sanoma; hoe je data kunt inzetten, zodat zowel het bedrijf als de klant er voordeel van heeft! 

Robeco: NCCA Customer Service Online Award
Robeco heeft de NCCA Customer Service Online Award ontvangen voor de beste case op het gebied van online customer service.
Van traditioneel telefoon gedreven naar volledig online. Die transformatie onderging de customer service voor particuliere beleggingsklanten van Robeco. In hun digital first-strategie staan gemak en klantbeleving centraal. Vanuit die visie zijn de afdelingen Customer Service, Marketing, IT en Operations intensief gaan samenwerken. In co-creatie met klanten is 80% van de klantprocessen volledig gedigitaliseerd. Maandelijks ‘verscrumt’ Robeco zo’n 10.000 klantsignalen om hun dienstverlening continu te verbeteren. De resultaten zijn opzienbarend. Het aantal calls is fors gedaald. Chat is het best gewaardeerde kanaal. De NPS en CES stijgen fors. En dit alles leidt bovendien tot een sterke groei van het aantal klanten.

Veiligheidsregio Noord-Holland noord: Slimste organisatie van Nederland
Veiligheidsregio Noord-Holland noord heeft op 3 december de Dutch Business Intelligence Award 2015 gewonnen als slimste organisatie van Nederland. De veiligheidsregio NHN wist de totale tijd van Call to Balloon (operatie) door juiste inzet van Business Intelligence in te korten met 20 minuten. In een acute zorgketen waarin elke seconde telt is dat fenomenaal en levensbepalend. Martin Smeekes, directeur Ambulancezorg geeft je inzicht in deze spectaculaire ontwikkeling waarbij business intelligence centraal staat.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor het event.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding gaat u ermee akkoord dat u tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van het event kosteloos kunt annuleren. Mocht u binnen 48 uur voor aanvang het event willen annuleren dan kunt u een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft uw bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is uw eerste bezoek aan een event kosteloos. 
Het kosteloos kennismaken geldt niet voor bedrijven die technische oplossingen of dienstverlening rondom CRM en Klantgericht Ondernemen aanbieden.