Kennissessie Cultuur en Employee Engagement - 12 mei 2015
Wat is de belangrijkste schakel tussen organisatie en klant? Of het nu een winkel, een webshop, een servicedienst, een garage, de wegenwacht, een ziekenhuis, een loodgieter, etc. betreft, de medewerker is altijd de sleutel tussen de organisatie en de klant.
Hoe creëer je een cultuur van betrokkenheid? Hoe kun je medewerkers nu zo begeleiden en motiveren dat ze zich als dé vertegenwoordiger of dé ambassadeur van je organisatie opstellen, waardoor de klant ook bij een volgende aankoop als eerste aan jouw organisatie denkt.
In deze sessie zullen we aandacht besteden aan de theoretische onderbouwing van engagement, resultaten van onderzoek op dit gebied, maar ook aan de praktische invulling. Hoe en op welke basis formuleer je een passende strategie, hoe realiseer je die en wat zijn daarvan merkbare effecten. Met andere woorden: hoe creëer je een klimaat waarin medewerkers een stap extra willen zetten om het beste uit zichzelf en uit de organisatie te halen.