Logo

Over Kennissessie Crowdsourcing met KRO-NCRV en AVROTROS op het Media Park - 12 februari 2015

Kennissessie Crowdsourcing met KRO-NCRV en AVROTROS op het Media Park - 12 februari 2015

"Crowdsourcing is het uitbesteden van bedrijfsactiviteiten aan vrijwilligers die via het internet daartoe worden opgeroepen.", dit is de definitie van Crowdsourcing zoals Jeff Howe hem ooit als eerste formuleerde.

Crowdsourcing gaat niet vanzelf. Vanuit welke visie en met welk doel kun je de “crowd” inzetten? Hoe organiseer je dat (structureel)? En hoe zorg je dat het van waarde is voor alle betrokkenen? Welke nieuwe trends en inspirerende praktijkvoorbeelden zien we? En welke nieuwe vormen zien we ontstaan?

Onder leiding van dagvoorzitter Peter Joziasse, bestuurslid PvKO, gaan wij met deze en andere vragen aan de slag.

Dr. Irma Borst is als gepromoveerd onderzoeker werkzaam bij de Vrije Universiteit Amsterdam. Haar onderzoeksgebied kan worden geclassificeerd als 'crowdology': het gebruik van online vrijwilligers door bedrijven of instellingen. In 2010 heeft Irma haar proefschrift over het onderwerp crowdsourcing afgerond. Momenteel verricht ze onderzoek naar crowdfunding en beloningssystemen in deeleconomie initiatieven. Irma zal in haar inleiding een theoretisch kader schetsen en ingaan op belangrijke trends met concrete voorbeelden uit de praktijk.

Jacob de Vries is Projectleider Internet voor het consumentenprogramma Radar van AVROTROS. Hij begon zijn loopbaan bij de VARA en was webredacteur voor o.a. Mooi! Weer de Leeuw, Pauw & Witteman en Kassa. Jacob zal ingaan op www.radartv.nl; de best bezochte programmawebsite van de Publieke Omroep. Jacob zal vertellen over hoe crossmedia in de praktijk wordt toegepast en hoe kijkers thuis worden betrokken middels bijvoorbeeld www.radartestpanel.nl.

Wilko van Iperen is Hoofd Digitaal & Innovatie bij KRO-NCRV. Eerder werkte hij o.a. bij de NCRV, VARA, KindaMuzik.net, Radboud Universiteit en Universiteit Utrecht. Wilco gaat in zijn presentatie in op de Monitor demonitor.ncrv.nl; een onderzoeksjournalistiek concept dat maatschappelijke kwesties onderzoekt met behulp van de kennis, ervaringen en input van het publiek. Het journalistieke proces wordt hierdoor transparant en interactief.

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Ticket Prijs
Entree voor Niet-Leden € 195,00

De toegang voor Leden van PvKO is gratis, Niet-Leden betalen € 195,- (excl. BTW) voor de bijeenkomst.

Aanmeldingsvoorwaarden
Bij aanmelding gaat u ermee akkoord dat u tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de bijeenkomst kosteloos kunt annuleren. Mocht u binnen 48 uur voor aanvang de bijeenkomst willen annuleren dan kunt u een vervanger regelen.

Kosteloos kennismaken
Heeft uw bedrijf niet eerder kennisgemaakt met PvKO? Dan is uw eerste bezoek aan een bijeenkomst kosteloos. 
Het kosteloos kennismaken geldt niet voor bedrijven die technische oplossingen of dienstverlening rondom CRM en Klantgericht Ondernemen aanbieden.